wynajem biura

Jakie aspekty wziąć pod uwagę wynajmując biuro?

Wybranie odpowiedniego lokalu pod działalność firmy wcale nie jest łatwym zadaniem. Zazwyczaj bowiem umowy najmu są podpisywane na naprawdę długi czas, a co za tym idzie mają charakter wiążący. Przedsiębiorca musi się więc liczyć z tym, że wynajem będzie dla niego stanowił pewien regularny koszt stały, który trzeba będzie ponosić niezależnie od tego, jakie będą miesięczne przychody z tytułu prowadzenia działalności. Dobrze jest więc mierzyć siły na zamiary, a tym samym zdecydować się na taki lokal, który spełni nasze oczekiwania, ale też będzie dla nas odpowiedni pod względem finansowym. Dobrze jest więc już na starcie oznaczyć sobie miesięczną kwotę, jaką maksymalnie będziemy w stanie przeznaczyć sobie na wynajem i szukać takich lokali, które w tej kwocie się zmieszczą. Tym samym zawsze będziemy mieć kontrolę nad finansami.

Najważniejsze aspekty wynajmu i skłonność do kompromisów

Zdecydowanie najczęściej mówi się o tym, że wynajem biura jest skomplikowany w momencie, kiedy nie jesteśmy skłonni do tego, aby iść na jakiekolwiek kompromisy. Jeśli więc zależy nam na lokalizacji, aby zmniejszyć cenę za wynajem, najprawdopodobniej musielibyśmy zrezygnować z dużego metrażu oraz licznych udogodnień. Być może nawet musielibyśmy zdecydować się na wynajem w słabo odremontowanej kamienicy. Dlatego też tak ważne jest, aby już na początku uświadomić sobie, co jest dla nas tak naprawdę najistotniejsze. Jeśli wiemy, że duży metraż jest nam potrzebny- zacznijmy szukać przestrzeni biurowej na obrzeżach miasta. Pamiętajmy również o tym, że ceny za wynajem mogą się bardzo różnić w zależności od dzielnicy, a czasem- nawet w zależności od tego, w jakim miejscu lokal jest położony na danej ulicy.

Na jakim rynku chcielibyśmy zacząć działać?

Ten aspekt ma spore znaczenie w momencie, kiedy otwieramy lokal stacjonarny i zależy nam na tym, aby pozyskać klientów z danego, zdefiniowanego obszaru. W takim przypadku, zastanawiając się nad wyborem dzielnicy- weźmy pod uwagę jej specyfikę, a także to, przez kogo jest zamieszkiwana. To właśnie mieszkańcy w pierwszej kolejności będą naszymi odbiorcami. Prywatne przedszkole, siłownia czy też sklep z ekologicznymi produktami na pewno znajdzie więcej klientów w dzielnicach z nowym budownictwem, gdzie najczęściej mieszkania kupują młode małżeństwa i które będą potrzebować produktów i usług danego typu. Z kolei prywatna klinika medyczna może powstać w starej części miasta, gdzie będzie cieszyła się prestiżem, ale też gdzie znajdzie odbiorców spośród ludzi zamieszkujących kamienice od pokoleń.

Ten kontekst danej lokalizacji jest ważny, gdyż może realnie wpłynąć na sprzedaż i zainteresowanie usługami. Jest też ważny z punktu widzenia zbadania otoczenia konkurencyjnego. Chcąc rozpocząć działalność w danym miejscu najlepiej od razu rozeznać się w tym, czy działają już tutaj firmy podobne do naszej i czy istnieje zapotrzebowanie na dane produkty lub usługi. Zbyt duża konkurencja może znacząco zmniejszyć nasze szanse na powodzenie biznesu w danej dzielnicy.

Chcesz wynająć biuro? Sprawdź https://www.herbewo.krakow.pl/