wynajem biura

Wynajem biura – jak dokonać odpowiedniego wyboru?

Wynajem biura to ważny czynnik, który należy wziąć pod uwagę przy zakładaniu własnej firmy. Choć we współczesnym świecie większość ludzi woli pracować w domu lub w przestrzeniach coworkingowych, wciąż istnieje wiele firm, które ze względu na rodzaj świadczonych usług, potrzebują wynajmować powierzchnie biurowe dla swoich pracowników. Wynajem biura to jednak kwestia, którą należy dokładnie przemyśleć przed podjęciem ostatecznej decyzji. Na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura? W poniższym artykule, znajdziesz cenne porady, które pomogą Ci w dokonaniu odpowiedniej decyzji!

Lokalizacja powierzchni biurowej

Lokalizacja biura, które chcemy wynająć, to jeden z najważniejszych czynników, na które musimy zwrócić uwagę, podczas wyboru odpowiedniego miejsca dla naszych pracowników. Decydując się na wynajem biura, musimy wybrać miejsce, które zlokalizowane będzie w dogodnej okolicy zarówno dla klientów, jak i pracowników firmy. Jeśli w wynajmowanym przez nas biurze, często pojawiać będą się kontrahenci, warto wybrać dzielnice prestiżową, w której klienci będą czuć się o wiele lepiej, niż w reprezentatywnej części miasta. Dodatkowo, należy zwrócić uwagę na to, czy do wybranego przez nas miejsca można dojechać w komfortowy sposób zarówno autem, jak i komunikacją miejską. Niezwykłym atutem będzie również ogólnodostępny parking w bliskiej okolicy biura, na którym będą mogli bezpiecznie zaparkować klienci oraz pracownicy (zobacz inne udogodnienia dla pracowników tutaj).

Wielkość wynajmowanej powierzchni

Wielkość biura, które planujemy wynająć, to coś na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura. Jeśli zastanawiasz się, jaki metraż będzie odpowiedni dla Twojego przedsiębiorstwa, dokładnie przemyśl potrzeby pracowników oraz klientów. Jeśli prowadzisz biznes, którego nieodłącznym elementem są spotkania z kontrahentami np. agencja reklamowa, musisz zadbać o salę konferencyjną, w której odbywać będą się wszelkie spotkania z klientami, ale także okresowe spotkania kontrolne z pracownikami. Warto również zainwestować w przestrzeń, w której każdy pracownik będzie mógł znaleźć własny kąt do pracy.

Koszty wynajmu biura

Tego oczywiście nie mogła zabraknąć w naszym krótkim poradniku. Jeśli zastanawiasz się na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura, pamiętaj o dokładnym sprawdzeniu kosztów, jakie będziesz musiał ponieść w związku z wynajmem biura. Choć mogłoby się wydawać, że koszty te będą dotyczyć tylko i wyłącznie comiesięcznego czynszu, wielu przedsiębiorców zapomina o kosztach związanych z wizytą u notariusza czy płatnością za ogrzewanie lokalu. Oczywiście, każdy przedsiębiorca będący płatnikiem VAT, może starać się o otrzymanie faktury wystawionej z 23% VAT, dzięki czemu będzie mógł on odrobinę zaoszczędzić. Warto jednak sprawdzić, czy właściciel lokalu ma możliwość wystawienia właśnie takiej faktury.

Jak widać, wynajem biura nie należy do łatwych zadań. Obecnie na rynku nieruchomości możemy znaleźć wiele ciekawych ofert, które nie koniecznie będą spełniać potrzeby naszego przedsiębiorstwa. Dlatego też, zanim dokonasz ostatecznego wyboru, dokładnie przemyśl czy wybrany przez Ciebie lokal będzie odpowiedni dla Ciebie, Twoich pracowników i klientów!