laptop strona internetowa

Czas zadbać o swoją stronę internetową

Posiadanie strony internetowej daje przedsiębiorcy ogromne możliwości. Tym samym na pewno warto skończyć o myśleniu o takiej stronie tylko i wyłącznie jako o wizytówce z danymi kontaktowymi, którą odwiedzają tylko te osoby, którym wskażemy adres takiej strony. W takiej sytuacji strona stanowiłaby niewykorzystany potencjał, a przecież jest bardzo wiele różnych strategii reklamowych, które mogłyby doprowadzić do jej spopularyzowania. Pamiętajmy jednak o tym, że strona musi być atrakcyjna dla użytkownika, na pewno powinna być zaprojektowana w myśl bieżących trendów w web designie. Samo tworzenie treści na stronę może być zajęciem trudnym, gdyż powinny one być wysokiej jakości, mieć charakter marketingowy, a nieraz dodatkowo powinny wspierać już prowadzoną kampanię reklamową. Jedną z ciekawszych możliwości reklamowania takiej witryny jest pozycjonowanie strony. Zazwyczaj, reklama ta pozwala wyjść firmom z cienia i zacząć pozyskiwać klientów właśnie płynących z sieci. Przeczytaj więcej o pozycjonowaniu: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www

Na czym polega SEO?

Przede wszystkim są to różnego rodzaju zabiegi, które mają na celu podnieść pozycję strony w wyszukiwarce Google na wcześniej wybrane, zdefiniowane słowa kluczowe. Jak pokazują statystyki oraz praktyka, użytkownicy, którzy wchodzą do wyszukiwarki, wpisują do niej zapytanie, a następnie przeglądają listę wyników wyszukiwania najczęściej ograniczając się do pierwszej ich strony. Z kolei zdecydowanie największą klikalność mają pierwsze trzy pozycje wyświetlane najwyżej. Wysoka pozycja pozwala więc wybić się ponad inne firmy i wyjść naprzeciw użytkownikom, którzy będą mieli okazję zapoznać się z naszą ofertą zamieszczaną na stronie. Pamiętajmy jednak, że sama reklama to nie wszystko. Jeśli użytkownik trafi na stronę, a będzie ona niefunkcjonalna, mało czytelna i nie będzie możliwości jej przeglądania- reklama nic nie pomoże, gdyż najprawdopodobniej bardzo szybko opuści taką stronę. W tym kontekście bardzo ważne jest też, aby strona posiadała swoją wersję mobilną lub też była responsywna- obecnie bowiem bardzo wiele osób przegląda sieć za pośrednictwem tabletów oraz smartfonów.

Od czego zaczyna się proces pozycjonowania strony?

Najczęściej rozpoczyna się od sprawdzenia strony pod kątem tego, czy jest ona przyjazna wyszukiwarce Google. Zazwyczaj kończy się to przygotowaniem listy wytycznych odnośnie optymalizacji strony- może ona dotyczyć zarówno aspektów technicznych jej funkcjonowania, jak również wykonania optymalizacji warstwy tekstowej. Kiedy strona zostanie w odpowiedni sposób dostosowana do założeń kampanii, a także słów kluczowych, na jakie ma być pozycjonowana, najczęściej rozpoczyna się opracowywanie strategii „link building”, czyli sposobu jej linkowania w sieci. Ustalone zostaje to, na jakich portalach dobrze będzie stronę promować, jakie linki do niej wygenerować i jakie założenia powinna mieć kampania. Następnie, strategia powoli, ale systematycznie jest wcielana w życie tak, aby cały proces przypominał w jak największym stopniu naturalny proces zdobywania przez stronę popularności.