Biuro w kamienicy- czy jest to rozwiązanie godne polecenia?

Prowadzenie firmy w dużym mieście daje przedsiębiorcy wiele ciekawych możliwości. Należy do nich chociażby możliwość wynajęcia lokalu pod biuro zarówno w nowym biurowcu jak i w zabytkowej kamienicy z historią w tle. Ta ostatnia możliwość wydaje się być bardzo atrakcyjna dla każdego, kto ceni dobrą lokalizację i niesamowity klimat lat minionych. Jakie zalety, a jakie wady będzie miało biuro w kamienicy w Krakowie?

 

Wynajem biur- Kraków ma wiele lokali w zabytkowych kamienicach

 

Trzeba przyznać, że w tym mieście znajdziemy rozmaite powierzchnie biurowe- Kraków pod tym względem posiada naprawdę sporo do zaoferowania. Co ważne, nie ma tutaj jednego, scentralizowanego ośrodka biurowego, który skupiałby się w jednej dzielnicy. Ciekawe lokale wraz z wieloma udogodnieniami dla firm z powodzeniem można znaleźć niemalże w każdej dzielnicy, także w ścisłym centrum. Dla osób, które prowadzą małą lub średnią firmę, wprost idealnym rozwiązaniem może być lokal w zabytkowej kamienicy, co niesie ze sobą wiele korzyści, między innymi:

– Bliskie sąsiedztwo pięknych, równie zabytkowych budynków, atrakcji turystycznych, miejsc historycznych, a także kawiarni i restauracji. Biuro w zabytkowej kamienicy to prestiżowa lokalizacja, za którą czasem trzeba dopłacić. Takie miejsce wpływa jednak bardzo pozytywnie na kształtowanie wizerunku firmy wśród jej klientów, ale i każdego, kto firmę odwiedza.

– W przypadku odrestaurowanych budynków można liczyć na niemalże takie same udogodnienia jak w przypadku lokali w nowoczesnych, niedawno wybudowanych biurowcach. Warto zwrócić na to uwagę podczas wstępnych oględzin lokalu.

– Decydując się na wynajem lokalu w zabytkowej kamienicy nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem oferty dla nas korzystnej- chociażby takiej, która będzie zawierana na czas nieokreślony z możliwością jej wypowiedzenia bez żadnych kar umownych.

– Największą zaletą takiego biura jest jego niesamowity klimat. Najczęściej to właśnie ze względu na niego decydujemy się na taki właśnie lokal.

 

Druga strona medalu, czyli co jeszcze trzeba wziąć pod uwagę?

Jest też kilka innych, istotnych aspektów, które składają się na tego typu wynajem biur. Kraków nie będzie tutaj wyjątkiem. Czasem, decydując się na lokal w zabytkowej kamienicy musimy wziąć pod uwagę także to, że:

– Lokal w zabytkowej kamienicy za pewne nie będzie mógł zostać w pełni przystosowany do naszych potrzeb. Musimy nastawić się na to, że raczej nie zmienimy jego układu, być może nie będzie też w nim klimatyzacji. Jakiekolwiek zmiany muszą być konsultowane, a niejednokrotnie wymaga to także uczestniczenia w całym procesie konserwatora zabytków. Niestety, wpływa to także na koszty.

– W przypadku lokali w ścisłym centrum sporym problemem są miejsca parkingowe- i to zarówno dla pracowników jak i odwiedzających firmę klientów. Płatne strefy parkowania, a także problemy ze znalezieniem miejsca do zaparkowania samochodu nie są niczym przyjemnym. Warto sprawdzić lokalizację, która się nam podoba także i pod tym kątem.

 Więcej informacji: https://www.herbewo.krakow.pl/do-wynajecia-biura/